Jag hatar mitt jobb

Jag brukar ju skriva hur mycket jag älskar mitt jobb och det är ju självklart sant! Jag älskar att jobba med alla underbara barn och arbetskamrater osv. Det finns dock en sak med mitt jobb som jag hatat och det är alla förbannade sjukdomar!! Man borde ha risktillägg för att jobba inom förskola. Just nu jobbar jag på sommaröppet vilket innebär att alla barn från kode och munkegärde med behov av förskola kommer till samma förskola. Det är väldigt roligt att få träffa alla barnen och även träffa personal från andra ställen, men nya barn= nya baskilusker. Så nu har jag åkt på en ny omgång förkylning, precis lagom till semestern. Jag hoppas att den inte bli värre än den är nu för jag vill inte vara sjuk på fredag :(! Jag blev precis bra från min förra hosta och nu kommer en ny. Suck! Bara att bita ihop och gå till jobbet! Det är ju tur att jag faktiskt älskar det jag gör även om jag gärna sluppit alla sjukdomar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0