Hoppas på en hektisk tid framöver

Nu är jag spänd inför nästa vecka då mitt liv kanske kan bli lite mer hektiskt än innan, om jag har tur. Har tänkt på om jag kanske bör komma igång och röra på mig lite nu så att jag får mer energi och ork för det kan komma att behövas om allt går som önskat!
Det gäller helt enkelt att strukturera upp dagarna så att allt hinns med. Mina jobbtider på jobbet kan jag ju inte påverka mer än att kanske lägga min egen planering tidigt på morgonen istället för på eftermiddagen då vinner jag 2h till att förfoga över, tid då jag annars bara hade sovit ändå =)!
Alternativt är ju att träna på morgonen så att jag har det gjort sen, det enda med det är ju att jag är en så förbannat trött människa och att gå upp 2h innan bara för att träna känns ju sådär. Blir bättre sen då snön försvinner för då kan jag ju om jag bara kommer igång ta promenader eller jogga lite och det är mindre tidskrävande.

Jag måste även skärpa mig med min kost! Det fungerar inte att äta så mycket skit som jag gör nu. Jag mår inte bra av det, förutom just för stunden då jag mår väldigt bra av att vräka i mig skit men det går över fort och efter mår jag sämre än innan.

Så vad händer mer nu i mitt liv? Inte jättemycket. Jag har haft en down period nu igen då jag varit extremt trött och mått dåligt. Vet inte vad det beror på men det känns precis som då jag haft brist på b12 och kanske behöver jag höja mina värden lite till. Annars kan det ha mycket med att jag inte tränat, ätit dåligt och bara inte gjort något i mörkret. Sånt påverkar ju också humöret.

Handbollen drog igång i söndag då vi var på en dagsutflykt till varberg. Åkte hemifrån 13.30 och var hemma igen vid 19.30! Får se hur mycket jag kan och orkar vara med och spela nu under våren. Allt beror på helt enkelt och jag lämnar det öppet. Det var ändå väldigt skoj att snöra på sig skorna igen så jag hoppas på att kunna vara med.
Körde bil till varberg! kanske 5-6:e gången jag körde bil efter det att pyden skrotades och jag var nervös. Det var dessutom halt så jag hade en enorm respekt för det och mörkret gjorde inte saken bättre. Men men, jag fixade det och jag ska nog ge mig ut lite mer och köra nu så att jag släpper den där konstiga obehagskänslan jag har du jag åker och kör bil.

Nu blir det jobb för hela slanten fram till 16.45, sen hem och laga lite käk!


Ha det gott!



Kommentarer
Postat av: Jill

Du var grym! Både på planen och på vägen! :-D

2012-01-25 @ 09:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0