Besöket från lilleman!

Igår var det dax för första övernattningen hos moster Nenna för Lucas. Vi blev körda till maxi efter bandy derbyt för att vi skulle handla mat och fredagsmys. Lucas visste precis vas han ville ha både till middag och till frukost. Till fredagsmyset önskades godis, chips, ostbågar och must..., javisst tänkte moster :)!
Väl hemma satte vi igång med middagen mjölkstuvade makaroner och hemmagjorda köttbullar var det som önskades. Fick stor hjälp med köttbullarna. Vi rullade och rullade tillsammans och jag blev imponerad över hur en 4 åring kan vara till så stor hjälp i köket och inte i vägen som jag räknat med :)!
Efter maten ville lilleman bada och jag tappade upp vatten och vi slängde i ankorna som han pappa gett oss i julklapp. Jag fick sitta och låtsas fiska ner i badkaret och fick en massa tokigt på kroken :)!
Ren och nöjd ville han sen gå upp. Dags för fredagsmys. Vi plockade fram små skålar med allt som han önskat och satte oss i soffan. Efter två bitar godis ville han leka istället.
19.30 blev han sugen på att spela med mobilen och kröp upp i soffan. Efter 20 minuter såg han väldigt trött ut och då jag föreslog att han skulle lägga sig så höll han nog med för han protesterade inget. Hela nattandet gick bra och 20.15 sov han.

Jag satt på spänn under resten av kvällen för jag var rädd att han skulle vakna och vara ledsen pga hemlängtan eller så. Han är ju van att sova hos både mormor å morfar och farmor å farfar men här är det ju inte samma sak. Bara andra gången han är här själv och kanske 10:e gången han är här totalt :)!
När vi la oss vid 22 så vaknade han till lite men efter en stunds ryggkli sov han som en stock. Jag däremot hade svårt att sova. Jag själv var väldigt ledsen då jag sov borta som liten så jag var fortfarande orolig att hemlängtan skulle slå till. Han vaknade vid 5 och frågade vad klockan var, sen vaknade han vid 8 och ställde samma fråga. En riktigt glad kille satte sig upp och sa: Nu kan vi kolla i hålet. Vid nattningen hade han nämligen upptäckt ett hål i min vägg med en massa rör innanför som jag lovade att han skulle få se när han vaknade. Jag sa att han fick vänta lite för johan sov så vi slog på tv:n. Bilbygge program var mer intressant än barnprogram :)!
När johan väl vaknat så var det dax att spana in hålet.
Med ficklampa inspekterade grabbarna allt där inne medans jag gjorde frukost. När vi ätit så lekte vi en stund innan min syster kom och hämtade honom.

Det gick otroligt bra och det var väldigt mysigt att ha honom här. Hoppas verkligen att han vill hälsa på sin gamla moster igen :)!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som en lyckad övernattning. Misstänker att det inte dröjer förän han vill till moster igen;)

2012-01-07 @ 14:54:24
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0