Försvarar Aftonbladet en mördare?

Ingen har väl missat att en 30 årig mamma erkänt att hon mördat sina två söner, 4 och 8 år gamla. I Aftonbladets artikel står det " Men när en mamma blir så desperat att hon dränker sina barn finns ingen ensam syndabock att skylla på eller ställa till svars."! Jag blir på riktigt arg när jag läser det. Vad sägs om att skylla på mamman och ställa henne ensam till svars för det hon gjort? Det finns INGET som ursäktar en sådan handling, absolut ingenting! Det står om hur fattigt dom levde och hur jobbigt mamman hade det men det ursäktar på inga sätt att ta livet av två små barn! Hemsk som jag är så är min enda tanke att hon istället borde tagit livet av sig själv om hon nu skulle göra det av någon. Det hade iaf gett dessa pojkar en ny chans. Men självklart tycker jag inte att något av alternativen är att föredra. Nej jag hoppas att denna vidriga människa aldrig får komma ut i frihet igen! Aftonbladet borde skämmas över hur dom vinklar denna tragedi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0