B12 brist

För en liten stund sen ringde läkaren mig och sa att jag haft rätt. Mina b12 värden var för låga igen, han hade dock missat att beställa ett folsyra prov som jag även haft brist på tidigare i samband med b12 bristen så måste gå och lämna lite mer blod på måndag innan jag kan börja med tabletterna! Det känns skönt att jag känner min kropp såpass väl nu och det känns skönt att detta är något som kan botas med tabletter! Jag kommer fråga honom nästa gång han ringer om det inte är så att jag nu ska äta b12 tabletter resten av livet för nu är det 4:e gången på 5 år som jag har brist och det är väldigt påfrestande. Tex så har jag märkt det på träningarna då jag blivit andfådd och yr vid flera tillfällen. Att dessutom känna sig trött och orkeslös gör ju att det mesta i vardagen känns ganska jobbigt. Ser fram emot att bli piggare och gladare :D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0