Smycken för en god sak

Igår efter en beställning från en tjej som skulle skicka halsband som julklappar till sina fadderbarn i Ghana kläcktes en ide hos mig.

Tänk om jag skulle ta och starta någon typ av välgörenhetsförsäljning. Välja ett halsband och ett armband där jag stansar ett budskap som på något sätt hör ihop med den organisation som jag valt, sen säljer jag smyckena och ger vinsten till dem.

Det hade varit häftigt att se om det fungerat.


Barncancerfonden
Riksföreningen anorexi/bulimi
Hjärt och lungfonden
Friends
BRIS

Är de organisationer som dykt upp i mitt huvud. Tror jag ska ringa några samtal och se hur det fungerar med sånt här.

Så vad tycker ni? Vore det något? Snälla lämna en kommentar om vad ni tycker, spelar ingen roll om ni är anonyma.


Kommentarer
Postat av: Linn

SV;

Haha jaa! Nu när du säger det! Fick mig ett gott skratt!

2011-11-18 @ 14:25:14
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej Jennie!

Tycker du ska välja Barncancerfonden, har för mig att man kan starta en egen insamling på deras hemsida. Kram

2011-11-19 @ 14:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0