Saknar Johan

Första lördagen på ca 3½ år som jag vaknar upp utan Johan brevid mig. Han är med vänner i London över helgen för att kolla fotboll, dricka öl och bar avara grabbiga.
Det är tråkigt att vara själv men det är bra att få sakna ibland också. Tyvärr har England tydligen andra eluttag så hans mobil är nära att dö så det kan hända att jag inte ens kommer få höra ifrån honom på hela helgen. Jobbigt att inte få höra så att allt är bra med honom osv. Jag har ju varit med om det en gång innan, sommaren 2008, då var han uppe i norrland i en vecka och fiskade, det var ruskigt jobbigt. Nu handlar det bara om 2 dagar så det kommer gå fint. Jag får helt enkelt bara anta att allt är bra.

Johan sa en så härlig sak i förrgår när vi pratade om minnen: "Men den bästa tiden har vi framför oss"
Så klok är han min Johan.

Nu ska jag gå upp från denna stora säng och fortsätta städningen från gårdagen. Sen ska jag ringa min mor och kolla om hon vill åka me mig till citygross och kolla efter en ny duk till mitt vardagsrumsbordet eftersom den gamla fick sig ett rödvinsbad igår.

 


Kan det komma bättre tider än det här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0