Träna med rockring!

Fick som jag tidigare sagt en rockring utav Johan i julklapp nu är det verkligen dags attt börja använda den på riktigt. Jag vill få en platt mage! En vältränad mage som jag inte behöver skämmas över. Har gått upp 7 kg på ½ år och det är verkligen inte i muskler som jag gått upp. Nu ska jag få ordning på kärlekshandtagen och putmagen innan sommaren. Dock utan att gå ner massa i vikt. Det måste gå! Hittade ett träningsprogram som jag tänker följa och har redan kört mina första 3 minuter.

Tog två förebilder på min inte allt för smickrande mage men det motiverar mig ju bara till att jobba så att jag sen efter ett par veckor kan visa upp ett resultat! Önska mig lycka till!

 

Här är min pärla.. eller jag har iaf en likadan:

Vecka 1 + 2

2 min:
Stå med fötterna på en axelbredds mellanrum och ha ringen i midjehöjd. Sätt den i rotation och håll igång den med hjälp av cirkelrörelser med höfterna. Det krävs lite tillvänjning, men kommer snabbt att kännas naturligt. Snurra åt det håll som känns naturligt, så kan du senare försöka åt andra hållet. Öva dig i att hålla igång ringen i 2 minuter. Tappar du den, tar du bara upp den igen och fortsätter, det ger också bra träning tills du kan hålla igång den utan att tappa den.

4 min:
Variera mellan att rotera ringen snabbt och långsamt och hålla armarna vågrätt respektive lodrätt. Se till att utmana dig själv hela tiden så att svetten rinner i pannan.

Gör övningarna minst 3 x i veckan

Vecka 3 + 4

2 min:
Gör vanliga rockringsrotationer där du håller igång ringen i 2 minuter. Byt gärna riktning under tiden så att du utmanar dig själv och roterar den i motsatt håll åt vad som känns naturligt.

6 min:
Byt mellan att rotera ringen snabbt och långsamt runt. Variera dina armrörelser så att du växlar mellan att hålla armarna lodrätt över huvudet. Se till att utmana du själv hela tiden så att svetten rinner och pulsen ökar.

1 min:
Turbo-rockande – rotera ringen så snabbt som du bara kan.

Gör övningarna minst 3 x i veckan

Vecka 5 + 6

2 min:
Gör vanliga rockringsrotationer i 2 minuter. Byt riktning under tiden och rotera den i motsatt riktning mot vad som känns naturligt.

4 min:
Variera mellan att rotera ringen snabbt och långsamt. Variera dina armrörelser så att du växlar mellan att ha armarna vågrätt och över huvudet. Se till att utmana dig själv hela tiden så att du svettas och får upp pulsen.

2 min:
Gå runt medan du håller ringen i svängning. Gå med långsamma steg så att du kan hålla kontrollen över ringen.

1 min:
Turbo-rockande – rotera ringen runt så snabbt du överhuvudtaget kan.

Gör övningarna minst 4 x i veckan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0