Blir irriterad!

Nu står det klart att SD har tagit sig in i riksdagen! Går man in på facebook möts man av statusuppdateringar om att sverige är fyllt med nazister, rasister osv osv. Jag ändrade min röst så i slutändan hamnade den inte på SD men är jag rasist för att jag sympatiserar med dom??
Jag blir förbannad när jag läser sånt! Jag är inte rasist men jag anser att sveriges invandrarpolitik är ett skämt!!!! Det finns inget parti som ens vågar ta i den frågan heller, och det är ju ganska förståligt för då kommer det med en gång påhopp om rasism mm. Men att man då sen kan bli förvånad och upprörd över att SD får en vågmästarroll är ju patetiskt!


Ne tycker det är trångsynt att kalla dom som röstat på SD för rasister! Men jag är inte förvånad för vi lever i ett sverige där man inte får sjunga sin nationalsång och hissa flaggan utan att bli kallad rasist.

Tänk ett steg längre, ni anser att dom rom röstar på SD är rasister medans ni själva sitter och dömmer ut alla som röstade utan att ens ha en aning om hur dom tänkte! Det är ju det här som är det fina med sverige, demokratin! Sanningen är ju att SD fick 5,7 % av alla röster (mer än både KD och vänstern), så tydligen finns det större efterfrågan efter höjda brottstraff, bromsad invandring och bättre liv för pensionärer än vad man trodde!

Sen den löjliga kampanjen "Vi gillar olika", vad f-a-n är det? Ni gillar inte olika, ni gillar dom som tycker som er. Det är hyckleri att ni gillar olika! Jag säger inte att alla i SD är bra människor men det finns dom som driver en seriös politik och jag tycker att man ska respektera dom.

Att dom andra partierna vägrar sammarbeta med SD är dåligt för det är som att säga att dom skiter i vad 5,7% av svenska folket tycker! Ta fråga för fråga, se vart det leder. SD lär inte kunna förstöra hela Sverige med sin 20 mandat av 349...! Tagga ner, ge det en chans!


Är iaf glad att Aliansen får 4 år till om så i minioritet!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Kunde inte sagt det bättre själv.. skrev oxå ett inlägg nyss om detta... blir ju sååå trött!!!

2010-09-20 @ 13:39:58
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/
Postat av: ampelos

grymt inlägg!

2010-09-20 @ 13:53:53
URL: http://ampelos.se
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7817514.ab

2010-09-20 @ 18:37:03
Postat av: Jennie

Det finns rötägg och extremister i alla jäkla partier, så om det var det du ville få fram så var det för mig ingen nyhet. Det finns garanetar rasister i både moderaterna och sossarna ;)..

2010-09-20 @ 18:57:12
Postat av: Stina

jag vet inte hur jag ska svara på ditt sjuka inlägg för det är ganska tydligt att du inte har någon aning om vad du snackar om. Du låter bara jäkligt bitter och visst funkar det då att skylla på alla invandrare och så vidare.

ALLA vet att det finns rasister och "rötägg" överallt...men det är en helt annan sak att faktiskt stötta dessa "rötägg". Du har tagit ett medvetet val ( som du såklart inte vågade stå för hela vägen ut) och tyvärr så tror jag du, precis som många andra som röstat på SD, inte egentligen fattar vad det innebär.

Det är väldigt enkelt Bittra-Jennie: om du nu vill leva ett snällt liv då kan du inte låta dom dumma bestämma..

http://www.youtube.com/watch?v=oiV_zTOcaVk

2010-09-20 @ 21:43:44
Postat av: Jennie

Stina:

Jag vet mycket väl vad jag talar om. Jag är inte bitter och jag skyller inte allt på invandrarna jag skyller det på politiken!!! Det är en stor skillnad.



Det finns rötägg i ALLA partier!!



Vadå som jag inte vågade stå för hela vägen? Jag har hela tiden stått för mina val och jag har förklarat varför jag ändrade min röst till FP istället för SD!



Nej jag är faktiskt inte ett dugg bitter, inte på mer än att folk verkar ha svårt att förstå sig på yttrandefriheten! Jag tycker att man ska respektera att 5,7% röstade på SD oavsett om man själv röstat på V eller M!



2010-09-20 @ 21:54:13
Postat av: Emma

Jag e glad för alliansen och tror inte SD kommer ha så stor påverkan som alla verkar tro, hoppas alla slutar tjata om de, redan sjukt trött på att facebook är bombarderat med politik..så nu bojkottar jag facebook i några dagar :)

2010-09-20 @ 22:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0