Ännu en förklaran!

På facebook fortsätter häxjakten mot SD:s väljare. En nära väns sambo tog bort mig som vän pga att jag skrev att jag har förståelse för väljarna och att jag sympatiserar med partiets punkter. Eftersom vi lever i ett land med yttrandefrihet så tycker jag att man ska respektera andras åsikter även om man inte delar dom. Jag anser att det är lika illa att välja bort någon pga dess politiska ståndpunkt som att göra det pga dess ursprung.
Jag skulle inte kunna förstå hur någon skulle rösta på Vänsterpartiet men jag skulle aldrig dömma ut personen och pga det. Det är utanför mitt förstånd. Hade jag sagt att jag hatar alla invandrare så hade jag köpt att folk tog ett sådant avstånd, men nu är det långt ifrån min åsikt!

Jag tycker inte illa om alla invandrare, jag tycker illa om invandringspolitiken! Så återigen förklarar jag mig och min ståndpunkt i den frågan.


Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Ja det är sjukt detta... har nog aldrig känt en sån kyla från mina arbetskamrater som idag.. haha.. dom har ju ingen aning om vad man tycker och känner egentligen utan dom får för sig saker genom folks rykten och så blir det att dom står och kastar ord som "Nazist" mot en i smyg... kul..=) Men kan inte bry mig mindre för Nazist är jag så långt ifrån att vara... Rasist med.. jag är för yttrandefrihet... det är allt.. haha.. =) kram

2010-09-21 @ 14:00:35
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0