Trött på min mage

Jag har under ett par år haft problemm med min mage till och från. I vissa perioder så mår jag väldigt bra och i andra mindre bra. Jag har ingen tarm eller magsjukdom för jag har gjort alla undersökningar som man kan göra utan att dom hittade något fel. Mest troligt är nog att jag lider av IBS vilket man bara kan diagnostisera genom att utesluta allt annat.
Hur som helst så fick jag ett "anfall" igår på jobbet vilket innebar magkramper och behov av en toalett väldigt fort. Jag fortsatte jobba som vanligt men efter en timma av körande med magen så började jag må illa och det kändes som jag skulle spy i vilken sekund som helst. Eftersom det inte tillhör vanligheternna då jag får problem så trodde jag att det var magsjuka på gång. Jag fick rusat ut från jobbet och åkte hem illa kvickt. Ett toabesök senare och jag mådde helt bra. Jag hade med andra ord åkt från jobbet helt i onödan. Jag hade även avbokat boxpasset som jag skulle kört på kvällen eftersom jag va säker på att jag skulle bli sjuk.

Jag ringde jobbet och frågade om jag skulle komma upp igen för jag kände mig väldigt dum. Jag är inte den som gärna är hemma och vi hade dessutom fullt upp igår. Dom tyckte jag skulle stanna kvar hemma och sa att dom löste det.

Satt hemma och var ledsen ett tag över min förbannade jävla mage som jag gärna skulle vilja byta ut. Det går an då man är hemma, men då det blir en belastning i det sociala eller på jobbet så känns det väldigt tråkigt!



Hursom helst efter en stunds beklagande så tänkte jag att jag skulle ta tag i mig själv så jag gick in för att boka in mig på boxpasset igen men upptäckte att det var fullbokat redan. Kanske var det lika bra eftersom jag nog behövde vila. Även om jag inte var sjuk så tar ju kroppen lite stryk och förlorar krafter när magen krånglar för mig.


Tog och packade mina väskor och åkte till Johan istället för kvällsmys!
Här sitter jag nu redo att snart åka till jobbet. Längtar tills jag kommer hit ikväll igen och kan slå mig ner i denna goa soffan brevid Johan, ätta något och titta på Idol som äntligen är igång igen! 4:e säsongens om jag och Johan följer ihop =), lite tradiotion nu!

Ha en härlig fredag!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

ja vad skall jag säga... välommen in i klubben... vet hur mycket energi det tar att ha problem med magen.. man vet aldrig när den skall sätta igång.. man kan inte lita på sin mage då den helt plötsligt får för sig att NU MÅSTE DU PÅ TOA!! kul när man står i en kö till kassan då vilket jag ofta gör när min mage börjar... Vi kan ju ta våra magar och kasta dom åt helvetet!!! Eller vad säger du? kram

2010-10-16 @ 12:48:29
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0