Vilar upp mig!

Eftersom jag avskyr att vara hemma från jobbet så kände jag mig stressad igår över att jag eventuellt skulle vara hemma idag. Jag intalade mig själv att jag skulle må helt bra när jag vaknade men så var inte fallet. När jag låg och funderade och kände efter hur jag mådde imorse så tog jag ett av mina klokaste beslut. Att stanna hemma och vila upp mig.
För vems skull ska jag stressa iväg till jobbet? Mina arbetskamrater dom klarar sig fint utan mig och även om jag förlorar pengar på att vara hemma så får det vara så. Att jag ska må bra är viktigare!
Jag måste lära mig att sluta misshandla min kropp. Jag går omkring med en inre stress som jag inte borde ha, för egentligen vad har jag att vara stressad över? Jag har inga måsten förutom jobbet. Men träningen känns även den som ett måste och så vill jag inte ha det. Jag älskar träningen så tro inget annat men det har funnits dagar då jag känt att jag inte orkar då kroppen och huvudet varit för trött och jag bestämt mig för att inte träna, då jag ändå till slut åkt iväg för att "jag måste".
Jag har slarvat med maten i omgångar och jag slits mellan att känna press på att gå ner och att gå upp i vikt!

Hur kan någon ha ett sånt svagt psyke som mig egentligen? Det är ju ett skämt.
Måste vara att min syster som föddes först fick allt av den varan! Hehe ja ibland tror jag att det bara finns en viss kvot av alla gener man kan få och eftersom jag föddes sist fick jag det som blev kvar efter att min älskade syster fått det mesta =)!

Hur som helst svagt psyke har jag oavsett om det beror på mina gener eller bara otur! Tog iaf ett klokt beslut idag och det ska jag vara stolt över tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Och jag tror inte att det handlar om ett svagt psyke jag är ganska säker på att både du och jag klarar av mer än vad vi tror och är starka. Se bara på dig själv idag du lyssnade på din kropp och tog ett klokt beslut. Var stolt. I mitt fall tror jag det handlar om rädlsa att inte duga till "min inre stress" alltså. Jag vet inte hur det är i ditt fall men jag tvivlar inte på att du är en stark toppen tjej! Krya på dig

2010-11-15 @ 09:59:06
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0