Står med näsan intill väggen

Dom senaste veckorna så är det så mycket som snurrat runt i mitt huvud att jag nu håller på att bryta ihop.  Som ni nog märkt har jag inte skrivit så mycket här på bloggen men det är helt enkelt för att jag känner mig slutkörd. Ingenting känns roligt. Det som i vanliga fall är skoj är nu bara jobbigt. Allt som jag ska göra känns jobbigt. Jag är mellan två jobb just nu och det har varit många vänder fram och tillbaka om hur denna sommaren skulle se ut för mig. Det har tagit väldigt hårt på mig psykiskt. Sen så har jag saker på det gamla jobbet som ska avslutas och saker på det nya som ska påbörjas. Allt känns som en enda stor röra.
Idag trodde jag att jag skulle bryta ihop. Det kändes verkligen som att jag inte skulle orka att ta mig igenom dagen.

Hade bestämt med min syster att jag skulle färga hennes hår idag och hälsa på lilleman, men tom det kändes jobbigt. Något som jag annars, 365 dagar om året hade sett fram emot kändes som en tung last. Som tur var fick min syster mig på andra tankar så att jag åkte dit trots allt och det är jag glad för nu. Prinsen får mig verkligen på humör. Det räckte att se honom så fick jag lite nya krafter. Lite lek ute i sandlådan, sen bjöd min syster på fantastiska pannkakor, lite film, sen somna jag på soffan en stund medans lilleman badade. Vaknade av små steg i trappan och en röst som ropade "Neeeennnaaa". En nybadad lillkille kröp upp hos mig i soffan och myste en stund innan han skulle gå och lägga sig. Fick en bamsekram och en slängpuss. Underbara unge!!!!
När han lagt sig så var det dags för uppdrag hårfärgning. Det gick bra, men hur resultatet blev har jag ingen aning om för jag åkte hem direkt efter.

Nu sitter jag i soffan hemma och längtar tills imorgon då det äntligen är helg. Midsommar står för dörren. Det kommer säkert bli jättetrevligt men just nu orkar jag knappt tänka på det. Först ska jag ta mig igenom morgondagen som innebär avslutning på en inskolning och möte med nya jobbet.

Hoppas ni har det bra och ni får ursäkta att jag inte kommenterar era bloggar. Läser dom lika flitigt som alltid men som sagt så känner jag mig utpumpad.

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch Jennie va tråkigt att det är så jobbigt för dig med jobbytet! :( Hoppas att det vänder snart och att du kommer trivas om ens hälften så bra som du trivts med ditt gamla.

Tur att du ändå valde att åka hem till syrran! Så att du blev på lite bättre humör. Barn i ens närmsta krets har en tendens att höja ens humör några grader ;)

Kram på dig!

2010-06-23 @ 21:47:24
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Usch, förstår att det blir mycket, och ibland blir man bara överlastad i hjärnan. Jag hoppas att det lugnar sig snart så att du får tid att återhämta dig lite. Glad midsommar i förskott!

2010-06-23 @ 23:44:59
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0