Misslyckat försök igen

Idag var jag återigen hos blodcentralen för att ge dom lite av mitt fina blod. Jag har blodgrup 0- och blodcentralerna skriker efter just sånna blodgivare som mig. Men vad hjälper det då mina ådror är för små och dom inte får något flöde på blodet? Idag lyckades dom dock sticka rätt så att det inte gjorde ont, men då börjar hon istället försöka gräva lite med nålen för att det skulle rinna bättre och det var inte skönt. Dessutom var det helt förjävels. Det kom knappt något så vi fick avbryta och jag gick därifrån väldigt besviken. Jag har gjort detta trots min stora nålfobi. Trots klumpen i magen och ångesten så har jag tagit mig dit för att jag vet att det behövs. Dom har stuckit nålen i mig... men till ingen nytta.
Nu är jag inte längre blodgivare. Det var inte min grej kan man säga. Jag får komma på något annat sätt att göra en god gärning helt enkelt.


Nystucken arm... stackars lilla arm


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Trist när man verkligen anstränger sig för ett gott syfte och så funkar det ändå inte. Förstår att du lägger ner nu! För mig känns det meningslöst att ens försöka. ;-)

2010-06-01 @ 19:57:24
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Malin

Usch då! Kan tänka mig att det där grävandet inte vart så kul!

Men va duktig du är som stått ut med det när du är nålrädd.

Har många ggr funderat på att bli blodgivare men aldrig tagit itu med det. Eller jo...en gång för massa år sedan. Men då hade jag för högt blodtryck. :/

Kram!

2010-06-01 @ 22:37:51
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0