Helgen

Det var en ganska lugn midsommar. Vi kom fram vid 13 tiden. Fick en välkomsdrink och slog oss till ro.
Innan maten serverades så blev det en andra drink som jag blandade ihop. Riktigt god måste jag säga och det är verkligen något jag kan rekommendera andra att göra. Skriver "receptet" längst ner på sidan för den som vill testa.
En klassisk midsommar lunch serverades det och jag provsmakade tro det eller ej på sill. Dock fick jag tårar i ögonen och det var allt annat än gott, men jag kan iaf säga att jag åt sill.
Efter maten fanns det två hurtbullar som badade medans jag stod och hackade tänder på land. Ett klädombyte, lite mer dryck och lekar fick fart på kroppsvärmen igen.
Till middag blev det grillad fläskfilè, bakpotatis och aromsmör. Ojojoj det var grejer det =)! Trots att det blåste halv storm så satt vi ute, men vi värmde oss med en öppen brasa på altanen.
I säng var vi redan vid 12 så man märker ju att man blivit gammal.







På midsommardagen var vi uppe ganska tidigt. Frukost ute i solen smakade inte alls dumt. Resten av dagen spenderade vi med lekar, sol, bad (för dom som vågade), kajak paddlande och god mat.
Vi åkte hem vid 19 tiden så att vi kom hem lagom till att se fotbollen.

I säng kom vi ganska tidigt och tur var väll det för 04.00 ringde klockan och vi gav oss iväg för att köra mina föräldrar till Landvetter. Hem igen och sov några timmar. Lite wii spelande, frukost och sen till Munkegärde för lite lek i solen. Middag framför fotbollen och sen hem till Johan.

Ja det är så min helg sett ut. Den var kanon och jag orkade med allt även om jag var lite trött på lördag förmiddag, men det var nog fler än jag som var det =).





Drinkreceptet:
Ta en vattenmelon och mixa tillsammans med vodka, hur mycket avgör du själv.
Jag tog en liten melon och 3/4 liter vodka.
Häll i burk och ställ in i frysen över natten.
Ta och lägg isblandningen i glas, fyll på med stockmos hallon/persika dricka.

KLART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0