Semestern del 1

Tänkte ge er en liten uppdatering nu när jag har lite tid över.
I fredags åkte jag ut till landet en snabb sväng för att säga grattis till morfar som fyllde 91 år. När jag gett honom mitt lilla paket och en kram så åkte jag mot Johans jobb för att plocka upp honom.
Svängde förbi hans lägenhet och sen begav vi oss mot Oxelösund.
Resan gick riktigt bra och jag tyckte för en gång skull att det var ganska behagligt att köra.
Vi tog ett litet stopp i gränna och köpte polkagrisar. Jag har inte varit där sen jag var barn så det var lite roligt att stå och kika in till dom som stod och rullade allt godis =)!

 

När vi kom fram till Johans pappa så bar vi in vår packning och sen tog vi det bara lugnt hela kvällen.
På lördag så regnade det så vi åkte in till Nyköping och shoppade. Hittade en klänning och ett par byxor på rean. Roligt att hitta saker när man inte har tänkt sig att hitta något.
På kvällen åt vi god middag och myste hemma.
På söndagen så åkte vi ut till några klippor och försökte fiska. Det blev inte mycke fisk men det var ändå härligt att fått sekusten på den sidan landet.

I måndags var vi ute och plockade svamp och blåbär. Lite mer än 2 liter kantareller och 1 liter blåbär fick vi ihop. Inte dåligt! Middagen lagade vi tillsammans alla fyra. Grillat kött, klyftpotatis, grillas halloumi, melonsallad, stekta kantareller och tsatziki. Det var något av det bästa jag någonsin ätit. Till efterrätt blev det jordgubbar, blåbär och glass! Snacka om attt man var gäsig efteråt.



Sååå, nu har jag inte tid att uppdatera er mer. Nu är vi i alla fall i Hallstahammar hos Johans mamma och ska snart iväg och bada. Mer bilder och mer uppdatering kommer =)!

Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0