Hemmagjorda snickers!

När jag var liten så blev jag alltid bjuden på hemmagjord snickers hos min bästa vän. Dom var gudomliga och jag tänkte alltid att när jag blir stor då ska jag göra egna sånna på jul. Stor blev jag och nu gör jag egna snickers =)!



Här har ni receptet om ni vill testa själva:

Ingredienser:
1 burk jordnötssmör (krokant)
1 dl socker
2 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
1 liter rice crispies
200 -300 g mjölkchoklad eller ljus blockchoklad (jag föredrar mjölkchoklad)



- Blanda jordnötssmöret med socker och sirap i en kastrull och låt koka upp.
- Smält samtidigt chokladen över ett vattenbad
- Blanda vaniljsocker och rice krispies i en bunke
- När jordnötsblandningen kokat upp så häll den i rice krispiesen och rör om ordentligt.
- Tryck ut smeten i en form med bakplåtspapperr tills du tycker den känns lagom tjock
- Bred den smälta chokladen över
- Låt stelna i kylen
- Skär i bitar







Klicka på bilderna för att få dom större!


Kommentarer
Postat av: nancy.

oh.. Det där jordnötssmöret vill jag ha.

2010-12-13 @ 19:06:30
URL: http://giveitall.blogg.se/
Postat av: nancy.

Haha :) Jo, jag får nog testa någon dag faktiskt. Dom ser riktigt goda ut!

Men jo.. Jordnötssmör på macka med lingonsylt. Testa!

Kram

2010-12-13 @ 21:48:40
URL: http://giveitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0