Whiplashskada och krockad bil, vilken julklapp!

Igår började dagen bra. Jag gick upp tidigt och åkte iväg och fixade dom sista julklapparna och handlade mat för kvällen. Vid 15 åkte jag iväg för att hämta Johan men jag kom inte särskilt långt.
Någon sekund efter att jag stannat vid rödljuset vid maxi/st1 i Kungälv så kommer en kille och kör rakt in i stackars Pyden!
Båda två var givetvis chockade coh visste inte riktigt vad vi skulle göra. Jag ringde iaf min mamma och pappa som kom ner snabbt. Dom i sin tur ringde polisen som tog hand om allt pappersskrivande och det var skönt för just då var jag inte alls klar i huvudet!
Som tur är gick det att köra Pyden därifrån även om den är trasig. Mamma och pappa körde hem bilarna medans polisen körde mig till sjukhuset eftersom jag kände smärta i nacken.
Jag kände mig som en riktigt brottsling när jag blev följd av 3 poliser in på akuten. Det var nog fler som trodde det för två tanter glodde ögonen ur sig. När jag sa det till en av polistjejerna skrattade hon och sa att jag istället borde känna mig som en prinsessa för dom får också poliseskorter.

Väl inne på sjukhuset så gick allt ganska snabbt. Dom satte sån där krage på mig för säkerhets skull och dom röntgade nacken men inget var fel på skelettet. Fick remiss till en sjukgymnast och ordination att röra mycket på nacken.

Ja snygg var jag inte, men det känns bra att dom kollade ordentligt för nu behöver jag inte vara det minsta orolig!


Linette kom och hämtade mig så åkte vi och hade vår lilla uppesittarkväll som planerat. Johan fick ta bussen men kom även han och kvällen blev trevlig trots allt!

Vaknade imorse och kände mig riktigt mörbultad. Nacken gjorde ont, ända från axlarna upp till huvudet och jag var stel som bara den. Nu har jag rört igång mig lite och det känns lite bättre. Tror dock jag ska ta en tablett också så jag rör mig obehindrat.

Ja en whiplashskade och en krockad bil var ju inte det som stod högt upp på min önskelista men jag tror det kommer bli en bra jul ändå!!!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Men stackars dig sötnos, vilken otur. Skickar massa krya på dig kramar!

2010-12-24 @ 10:25:33
Postat av: Malin

Men oj din stackare! Men vilken tur i oturen du hade!! Nacken kunde ju fått sig betydligt värre smäll....och det kan ju ta år av sjukgymnastik och piller för att slippa.

Hurra för att det gick så bra!

Men kasst att du fått skrota bilen. Synd att du inte tog nåt kort på den?!

Hur mår du nu?

2010-12-29 @ 23:56:53
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin Pettersson

Men usch din stackare!!!!!! Tur att det inte gick värre!!!! Stor kram

2010-12-30 @ 12:40:08
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0