Bakstugan fortsätter!

I torsdags gjorde jag egna gobitar med nötter och mjölkchoklad. Dom blev löjligt goda och jag kan verkligen rekommendera att ni gör samma sak =)!

 
Valnötter, cashewnötter, hasselnötter, macadamianötter och mjölkchoklad =)!

Smält chokladen över ettt vattenbad och blanda i den nötsort som du själv känner för och häll upp i ischokladformar, låt sen stelna i kyl! Behöver givetvis inte vara någgon av dom nötterna som jag använt. Godast tycker jag det blev med macadamianötterna som var saltade. Tyvärr tog jag osaltade cashewnötter vilket nog var en liten miss för salt och choklad gåt väldigt bra ihop men det fungerade med osaltade också =)!



Nu gör jag egna munkar (kokosrutor) för första gången! Ska bli spännande att se vad försökskaninerna tycker om dom sen i eftermiddag =)!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0