Nya livet

Nu när semestern är så gott som över så ska jag ta tag i mitt liv igen. Med det menar jag att jag inte längre ska äta godis eller glass varje dag och att jag ska försöka börja röra lite på mig igen. Gymkortet och simkortet ligger där hemma och bara väntar på att bli använda.
Jag ska försöka planera matsedel inför veckorna så att jag inte slarvar och äter massa skräp istället. Ska bli riktigt roligt att se om man kan få ordning på sig själv.
Jag ser fram emot att satsa lite på mig själv och min hälsa nu. Det känner jag att jag är värd och efter semestern så behöver jag som sagt det.
Såg ett avsnitt av Oprah för några dagar sen där dom visade vad för mycket socker och sött gör med kroppen och efter att ha sett det programmet är det konstigt att man ens kan äta godis.
Jag ska givetvis inte sluta helt med godsaker utan bara äta det lite mer sällan och i lite mindre mängder!

Så imorgon säger jag hejdå till mina osunda semestervanor och hej till mitt nya liv!

Kommentarer
Postat av: Emma

Intressant, vad sa dem om sockeret och godiset gör med sin kropp? kan vara bra att veta så man undviker sånt mera :)

2010-08-08 @ 22:06:49
Postat av: Jennie

Det var ett avsnitt om typ 2 diabetes där dom visade en animation om hur sockret river upp kroppen från insidan som i sin tur leder till bland annat hjärtinfarkter.

Nu har jag ju inte diabetes, men jag äter väldigt mycket sötsaker så man ska nog passa sig innnan det är försent =)!

2010-08-09 @ 06:42:10
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0