Dags att ge blod igen

Jag har varit i  "blodgivningskarantän" under 6 månader eftersom jag haft dåliga blodvärden. Igår fick jag ett mail från Blodcentralen:



Nu är det alltså dags igen.
För er som inte vet om det så är jag oerhört nålrädd. Jag får höjd puls och gråter av att bara lämna ett blodprov. Trots detta är jag blodgivare, det är jag stolt över! Har dock bara hunnit lämna en gång, men ska ringa dom nästa vecka och beställa tid. Jag tycker att alla som får lämna blod skall göra det. Ett enkelt sätt att hjälpa och rädda liv. Det krävs inga pengar, bara några få minuter av din tid och lite blod, det har alla råd att ge.



Här är en bild från när jag lämnade blod förra våren. Försöker se glad och oberörd ut =). Personalen skrattade åt mig när jag bad dom fotografera. Jag fick förklara att jag var tvungen att ha bildbevis annars skulle ingen ha tro på mig.

Gå nu in på www.geblod.nu och anmäll dig sen som blodgivare. 

Vågar jag så vågar du!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0